Sadržaj kolegija:
- Uvodno predavanje
- Značaj balneoklimatologije kao struke i znanosti
- Lječilišno mjesto
- Lječilišni uvjeti primjene prirodnih ljekovitih činitelja
- Klimatoterapija
- Razvrstavanje mineralnih voda
- Razvrstavanje peloida
- Karakteristike limana
- Učinci ljekovitih topličkih činitelja
- Terapijski učinci hidroterapije
- Utjecaj primjene hipertermije na ljudski organizam
- Indikacije i kontraindikacije za balneoterapiju
- Zdravstveni i lječilišni turizam
Popis literature:
Obvezna literatura:
- Ivanišević, G. Prirodni ljekoviti činitelji u Hrvatskoj. Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, Zagreb. 2000.
- Ivanišević, G. Prirodni ljekoviti činitelji u medicini. U: Ćurković B i sur., ur. Fizikalna i rehabilitacijska medicina. Medicinska naklada. Zagreb, 2004:159-170.
- Ivanišević, G. Pojmovnik hrvatskog balneološkog nazivlja. Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, Zagreb. 2006
Dopunska literatura:
- Pravilnik o prirodnim mineralnim, prirodnim izvorskim i stolnim vodama, 2015.
- Ministarstvo turizma. Nacionalni program Akcijski plan razvoja zdravstvenog turizma, 2014.
- Rendulić Slivar, , Kraml, O. Balneologija u zemljama Mediteranskog foruma fizikalne i rehabilitacijske medicine. U: Ivanišević, G, ur. Zdravstveni turizam – zdravlje, voda i kultura. Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, Grad Klanjec, Zagreb. 2011; 79-85.
- Rendulić Slivar, S., Kraml, O. Važnost hidroterapije u očuvanju kvalitete života osoba starije životne dobi. U: Andrijašević, M, Jurakić, D, ur. Sportska rekreacija u funkciji unapređenja zdravlja. Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Osijek, 2011; 280-285.
- Ivanišević, Lječilišna medicina, hidroterapija, aromaterapija. Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, Zagreb. 2008.
- Odabrana poglavlja. Ivanišević, G, Zdravstveno-lječilišne destinacije u Akademija medicinskih znanosti Hrvatske, Zagreb. 2011.
Ciljevi kolegija:
Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija iz područja balneoklimatologije. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za planiranje i primjenu balneoklimatoloških postupaka kod korisnika.
Polaganje ispita:
Konačna se ocjena oblikuje prema modelu težinskih ocjena tako da svaki od tri navedena elementa praćenja i provjeravanja ima određeni udio u konačnoj ocjeni. Svaki od navedenih elemenata praćenja i provjeravanja se ocjenjuje zasebnom ocjenom koja sukladno gore navedenim postocima zauzima ukupni udio u konačnoj ocjeni. Za svaki od navedenih elemenata ocjenjivanja vodi se zasebna evidencija koja je u svakome trenutku dostupna studentima.
Student/ica je iz prvog elementa (pohađanje nastave) dobio/la ocjenu dobar (3), iz drugog elementa (izrada seminarskog rada) vrlo dobar (4) i iz trećeg elementa (pisani i usmeni ispit) izvrstan (5). Primjer izračuna: 3 x 0.20 + 4 x 0.30 + 5 x 0.50 =4.3 (4)
Nositelj kolegija:
Matković Vanja, mag. physioth., pred.
Izvođač kolegija:
Matković Vanja, mag. physioth., pred.
Kovačević Katarina, univ. mag. physioth.