Sadržaj kolegija:
- Uvodno predavanje: biomedicinski aspekti sudjelovanja u tjelesnoj aktivnosti
- Korisni učinci redovite tjelesne aktivnosti i štetni učinci tjelesne neaktivnosti
- Društveni i javnozdravstveni značaj tjelesne aktivnosti i neaktivnosti
- Uloga fizioterapeuta u interdisciplinarnom timu unutar područja sportske i rekreacijske medicine
- Prevencija sportskih ozljeda i oštećenja te pretreniranosti
- Liječenje i rehabilitacija sportskih ozljeda i oštećenja
- Sportska i zdravstvena testiranja sportaša i rekreativaca te dopinška kontrola
- Prva pomoć u sportu i prevencija incidenata,
- Smjernice za tjelesnu aktivnost odraslih osoba
- Smjernice za tjelesnu aktivnost kod djece i mladih
- Smjernice za tjelesnu aktivnost kod specijalnih populacija
- Dizajniranje i evaluacija programa tjelesne aktivnosti za različite grupe korisnika
Popis literature:
Obavezna:
- Heimer, S. (2018.). Zdravstvena kineziologija. Zagreb: Medicinska naklada
- Pećina, M. i sur. (2019). Sportska medicina. Zagreb: Medicinska naklada
- Uremović, M., Davila, S. (2018.). Rehabilitacija ozljeda lokomotornog sustava. Zagreb: Medicinska naklada.
- Stjepan Heimer, Rudi Čajevac i suradnici. Medicina sporta. 2006.
Dopunska:
- Riebe, D., Ehrman, J. K., Ligouri, G., Magal, M. American College of Sports medicine (2017.). ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 10th Edition. Philadelphia: Wolters Kluwer.
- Madden, C. C., Putukian, M., McCarty, E. C., Young, C. G. (2018). Netter’s Sports Medicine. 2nd Edition. Philadelphia: Elsevier.
- Brukner, P., Clarsen, B., Cook, J., Cools, A., Crossley, K., Hutchinson, M., PcCrorry, P., Bahr, R., Khan, K. (2016.). Brukner & Khan’s Clinical Sports Medicine: Injuries, Volume 1, 5th Edition. Sydney: McGraw-Hill Education (Australia)
- Joyce, D., Lewindon, D. (2016.). Sports Injury Prevention and Rehabilitation. London: Routledge
Ciljevi kolegija:
Opći cilj predmeta je upoznavanje studenata s naprednim znanjima o biomedicinskim aspektima sudjelovanja u tjelesnoj aktivnosti, korisnim učincima redovite tjelesne aktivnosti kao i o štetnim učincima tjelesne neaktivnosti kod različitih populacija.
Polaganje ispita:
Student je tijekom semestra obvezan napisati i izložiti seminarski rad na zadanu temu što donosi 37,5% završne ocjene. Pismeni ispit donosi 25% udjela u završnoj ocjeni, a moguće ga je polagati nakon uspješno izloženog i ocijenjenog seminarskog rada. Usmeni ispit donosi 12,5% udjela u završnoj ocjeni, a moguće mu je pristupiti nakon uspješno položenog pismenog ispita. Ocjena usmenog ispita ovisit će i o aktivnom sudjelovanju studenata na nastavi.