Sadržaj kolegija:
- Uvodno predavanje.
- Uvodno o ekonomiji kao znanosti. Ekonomika trgovine kao znanstveno-nastavna disciplina.
- Povijesni razvoj trgovine. Pojava trgovine. Razvoj trgovine. Učenja o pojmu i karakteru trgovine u ekonomskoj teoriji.
- Uvodno o trgovini. Trgovina, razmjena i distribucija. Distributivna trgovina. Trgovina na veliko i trgovina na malo u funkcijskom i u institucijskom smislu. Pojam vanjske trgovine i vanjsko trgovinskog poslovanja.
- Osnivanje trgovačkog društva , pojam trgovca , pravne osobe u trgovini. Organizacija, prezentacija i priprema za operativno poslovanje trgovačkog društva.
- Troškovi trgovine. Kalkulacije cijena. Kupoprodajni ugovori.
- Računovodstvene i druge evidencije u trgovini. Sustav kontrole cijena. Kontrola uspješnosti poslovanja Vašeg trgovačkog društva.
- Trgovinska organizacijska struktura i trgovinski poslovni procesi.
- Internacionalizacija trgovine. Internacionalizacija. Regionalizacija. Globalizacija.
- Organizacijski oblici trgovine u europskim zemljama s razvijenom tržišnom strukturom.
- Razvojni procesi u trgovinskim strukturama razvijenih zemalja. Promjene značaja pojedinih oblika prodaje. Koncentracija. Integracija. Kooperacija.
- Razvoj maloprodaje izvan prodavaonica. Nonstore trgovci na malo. Kataloška prodaja. Neposredno prodavanje. Prodavanje na daljinu. Elektronička trgovina. Ključni poticaji i barijere za razvoj elektroničke trgovine.
- Perspektive razvoja trgovine na veliko i trgovine na malo Seminarska nastava. U seminarskoj nastavi obrađuju se, osobito, obilježja i procesi u trgovini zemalja s razvijenim tržišnim strukturama
Popis literature:
Obvezna literatura:
- Segetlija, Z., Knego, N., Knežević, B., Dunković, D.: Ekonomika trgovine, Novi informator, 2011., ISBN 978-953-7327-96-5
- Segetlija, Z.: Trgovinsko poslovanje, Ekonomski fakultet u Osijeku, 2006., ISBN 953-253-005-3
- Guzovski, D.: Ekonomika trgovine, 2011.
Izborna literatura:
- Unutarnje trgovinsko poslovanje – radni materijal, Sveučilište u Splitu, Sveučilišni studijski centar za stručne studije, Odsjek za trgovinsko poslovanje (dostupno na: http://www.vevu.hr/upload/kol_79/50Klasifikacija-maloprodajnih-objekata-prema-organizacijskoj-strukturi.PDF)
- Segetlija, Z. Maloprodaja u Republici Hrvatskoj. III. izmijenjeno i dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet u Osijeku, 2012., ISBN 978-953-253-111-4
- Freathy: Retailing Book Principles & Applications, Pitman Publishing, 2003., ISBN 0-273-65548-5
- Kent, T., Ogenyi, O.: Retailing, Palgrave Macmillan, 2003., ISBN 0-333-99769-7
- Vulkan: The Economics of E-commerce, Princeton University Press, 2003., ISBN 0-691-08906-X
Ciljevi kolegija:
Cilj predmeta je upoznavanje studenta s mjestom, značajem i ulogom trgovine kao jedne od vodećih industrija u razvijenim gospodarstvima te stjecanje znanja za razumijevanje i anticipiranje suvremenih procesa koji se odvijaju u trgovinskim strukturama razvijenih zemalja, a koji su sve prisutniji i na hrvatskom tržištu.
Polaganje ispita:
Kolokvij, pismeni i usmeni ispit.
Nositelj kolegija:
doc. dr. sc. Galić Matej, prof. struč. stud.
Izvođač kolegija:
doc. dr. sc. Galić Matej, prof. struč. stud.