Sadržaj kolegija:
- Uvodno predavanje
- Definicija, klasifikacija i etiologija mentalne retardacije
- Definicija i klasifikacija problema iz spektra autizma
- Fizioterapijski postupci kod djece s autističnog poremećaja, oštećenja vida i oštećenja sluha
- Specifičnosti razvoja i funkcioniranja djece i osoba s mentalnom retardacijom
- Autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha,
- Fizioterapijski postupci kod djece i osoba s višestrukim oštećenjima
- Fizioterapijski postupci kod djece sa rijetkim neurološkim poremećajima
- Specifičnosti fizioterapeutskog tretmana djece i osoba sa smetnjama u razvoju
- Uloga fizioterapeuta u rehabilitacijskom timu
- Utjecaj Vojta terapije na kvalitetu života djece sa neurološkim deficitom
- Ponavljanje
Popis literature:
Obvezna literatura:
- Škrbina D.: Interna skripta «Mentalna i osjetilna oštećenja» za studente Studija fizioterapije i radne terapije, Visoka zdravstvena škola, Zagreb, 2004.
- Greenspan S., Wieder S.: Dijete s posebnim potrebama, Ostvarenje, Lekenik, 2003.
Dopunska literatura:
- Art Therapy With Children on the Autistic Spectrum: Beyond Words by Kathy Evans, Janek Dubowski, 2010.
- Beirne-Smith M., Patton J.R., Ittenbach R.: Mental Retardation, Pearson Education, 2001.
Ciljevi kolegija:
Cilj predmeta je da student usvoji dodatna znanja potrebna za sudjelovanje u timskom radu te profesionalno i odgovorno provođenje fizioterapije, te će moći prepoznati i opisati karakteristike djece i osoba s mentalnom retardacijom, autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha, prepoznati i opisati specifičnosti pristupa i fizioterapijskog tretmana djece i osoba s mentalnom retardacijom, autističnim poremećajem, oštećenjima vida i oštećenjima sluha.
Polaganje ispita:
Pismeni i usmeni ispit.
Nositelj kolegija:
dr. sc. Janković Slavica, prof. struč. stud.
Izvođač kolegija:
dr. sc. Janković Slavica, prof. struč. stud.
Kovačević Katarina, univ. mag. physioth.
ECTS bodova: 2
Opis predmeta i ishodi učenja
Obavijesti:
Trenutno nema obavijesti