Sadržaj kolegija:

  1. Značajke, principi i teorijska ishodišta Bobath koncepta i drugih neurorazvojnih koncepata te njihova znanstvena utemeljenost
  2. Osnove posturalne kontrole i posturalnog pregleda kod intaktnog središnjeg živčanog sustava
  3. Analiza varijacija normalnog pokreta/obrazaca kod intaktnog središnjeg živčanog sustava
  4. Značajke voljnog, automatskog, automatiziranog i refleksnog pokreta
  5. Osnove procjene funkcije i strukture-testovi i mjerenja u neurološkoj rehabilitaciji
  6. Patološki obrasci i znaci pokretanja kod djece i odraslih s oštećenjem središnjeg živčanog sustava
  7. Rane i kasne posljedice oštećenja središnjeg živčanog sustava
  8. Uloga i ciljevi rane intervencije i rehabilitacije
  9. Pozicioniranje i transferi
  10. Osnove neurofacilitacijskog hands on tretmana usmjerenog funkcionalnom pokretu u aktivnostima svakodnevnog života
  11. Primjena pomagala kod neuroloških pacijenata-prednosti i nedostaci
  12. Uloga fizioterapeuta u interdisciplinarnom timu u rehabilitaciji neurološkog pacijenta
  13. Usvajanje recentnih znanstvenih spoznaja-pregled baza podataka
  14. Značaj i uloga fizioterapeuta u edukaciji pacijenta

Popis literature:

Obvezna literatura:

  1. Grozdek Čovčić, G., Maček, Z. (2011) Neurofacilitacijska terapija. Zagreb: Zdravstveno veleučilište

Dopunska literatura:

  1. Raine, S., Meadows, L., Lynch-Ellerington, M. (2009) Bobath Concept-Theory and clinical practice. Oxford: Blackwell Publishing.
  2. Bobath, B. (1990) Adult hemiplegia-evaluation and treatement. London: Butterworth-Heinemann
  3. Jelica S. (2021.) Interni nastavni materijali-Neurološka rehabilitacija 2021.

Ciljevi kolegija:

Upoznati studente sa osnovnim značajkama, principima, koristima i načinima primjene Bobath koncepta kod odraslih sa stečenom lezijom središnjeg živčanog sustava te primjene kod neurorizične djece i djece s odstupanjima od tipičnog/urednog razvoja. Studentima će se omogućiti usvajanje praktične primjene osnova hands on neurofacilitacijskog tretmana u kliničkom okruženju ili u kući pacijenta.

Polaganje ispita:

Pismeni i usmeni ispit.