Sadržaj kolegija:
- Uvod u fizioterapiju: Djelokrug rada fizioterapeuta i uloga fizioterapeuta u suvremenoj fizioterapiji; fizioterapijski pristupi i njihove različitosti
- Timska suradnja i preduvjeti za timsko djelovanje; modeli timske suradnje
- Tipovi organizacije fizioterapijskih jedinica
- Uloga istraživanja u fizioterapiji
- Fizioterapijska procjena: Subjektivni pregled, anamneza, opservacija, palpacija
- Postupci mjerenja i testovi u fizioterapiji
- Antropometrijske mjere, mjerenje aerobnog kapaciteta i izdržljivosti, procjena integriteta i mobilnosti zglobova, mjere opsega pokreta; mjere mišićne jakosti – manualni mišićni test, dinamometrija, testiranje izometričke i izokinetičke jakosti mišića
- Procjena posture; procjena boli; procjena integriteta kože, procjena refleksne aktivnosti
- Procjena aktivnosti svakodnevnog života i instrumentalnih aktivnosti svakodnevnog života
- Procjena hoda, lokomocije i balansa; ergonomska i biomehanička procjena; procjena upotrebe pomoćnih i adaptivnih sredstava
- Specifične fizioterapijske metode i sustavi procjene
- Dokumentiranje i interpretiranje rezultata procjene, te korištenje istih u planiranju fizioterapijske intervencije
Popis literature:
Obavezna literatura:
- Student će se koristiti literaturom i internom dokumentacijom sukladno uputama mentora u ustanovi u kojoj obavlja kliničku praksu.
Dopunska literatura:
- Student se upućuje koristiti specijalizirane stručne časopise, knjige, web stranice i sl.
Ciljevi kolegija:
Savladavanjem sadržaja predmeta student će moći integrirati teorijska znanja iz kliničkih medicinskih znanosti te načiniti subjektivne i objektivne postupke fizioterapijske procjene i odabrati najadekvatniju metodu fizioterapijske intervencije i tretmana.
Nadalje, student će dizajnirati program fizioterapije prepoznajući djelokrug rada fizioterapeuta i različitih uloga fizioterapeuta u kliničkom okruženju, kao i prepoznati različite modele timske suradnje i vrednovati proces rehabilitacije kroz različite tipove organizacije fizioterapijske djelatnosti i razini zdravstvene zaštite.
Student će moći uočiti specifičnosti fizioterapijskog pristupa u radu s različitim skupinama pacijenata, kao i valorizirati rezultate i intervencije provedenog fizioterapijskog procesa.
Student će moći evaluirati učinke provedenog programa fizioterapije koristeći prikladne mjere ishoda
Polaganje ispita:
Konačna ocjena oblikuje se temeljem dva elementa praćenja, a to su praktični rad tijekom obavljanja kliničke prakse i Dnevnik kliničke prakse. Tijekom kliničke prakse student je dužan voditi Dnevnik kliničke prakse, koji po završetku predaje mentoru kako bi ga pregledao i ocijenio s prihvaćeno, ili odbijeno. Ocjena prihvaćeno daje se potpunom i urednom Dnevniku koji sadrži sve jasno opisane aktivnosti. Ocjena odbijeno daje se nepotpunom, ili netočnom Dnevniku, koji se vraća studentu na dopune i izmjene. Dopunjen i izmijenjen Dnevnik student je dužan ponovno predati u roku od pet (5) radnih dana.
Ovjereni dnevnik prakse, kao i potvrdu o obavljenoj kliničkoj praksi koju izdaje neposredan mentor kliničke prakse u svakoj pojedinoj ustanovi, student dostavlja nositelju predmeta u vrijeme ispitnih rokova. Predmet se ne ocjenjuje numerički, već kao „položen“ (oznaka P) ili „nepoložen“ (oznaka N).
Nositelj kolegija:
Crnković Knežević Marija, univ. mag. physioth., pred.
Ivanda Josip, mag. physioth., pred.
Izvođač kolegija:
Floršić Zdenka, bacc. physioth.
Čajkovac Nada, mag. physioth., pred.
Ivanda Josip, mag. physioth., pred.
Ežbegović Bruno, mag. physioth., pred.
Vuksanić Matko, mag. physioth., pred.