Sadržaj kolegija:
1. Pregled povijesnog razvoja kvalitete (definiranje pojma kvalitete, gurui i filozofija kvalitete, kvaliteta u jedinicama lokalne i područne regionalne samouprave)
2. Utjecaj kvalitete na konkurentnost (kvaliteta i troškovi-definicija, praćenje troškova kvalitete, pokazatelji, upravljanje troškovima kvalitete, kvaliteta i usluge- poimanje kvalitete usluga, odnos kvalitete i zadovoljstva, kvaliteta i inovacije)
3. Evolucija upravljanja kvalitetom (kontrola i osiguranje kvalitete, upravljanje kvalitetom, principi kvalitete-orijentacija na korisnike, vodstvo, procesni pristup)
4. Metode i alati za upravljanje kvalitetom ( mjerenje kvalitete, indikatori kvalitete, metode za upravljanje kvalitetom)
5. Sustavi upravljanja kvalitetom (upravljanje potpunom kvalitetom TQM, Lean menadžment)
6. Norma ISO 9001 (osnovni pojmovi, razvoj normi, filozofija i principi upravljanja, zahtjevi)
7. Šest SIGMA (pojam i uloga Šest sigma sustava, Šest sigma metrika i metodologija, Šest sigma sustav upravljanja)
8. Normativni okvir sustava upravljanja kvalitetom u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Odluka o donošenju smjernica za sustav upravljanja kvalitetom u javnoj upravi, strateški okvir)
9. Uvođenje sustava eSUK u sklopu projekta uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u javnu upravu Republike Hrvatske
10. Budućnost kvalitete (kvaliteta na razini pojedinca, organizacije i na globalnoj razini)
11. Audit sustava upravljanja kvalitetom u jedinicama lokalne (regionalne) samouprave (način provođenja internog audita, usklađenost sa zahtjevima norme, utvrđivanje nesukladnosti)
12. Primjer primjene ISO 9001:2015 norme u lokalnoj i regionalnoj samoupravi
13. Suradnja sa nacionalnim i međunarodnim institucijama u području kvalitete u RH
Popis literature:
Obvezna literatura:
- Omejec, J. (2000), Uloga lokalne samouprave u multikulturalnim pitanjima i međuetničkim odnosima u Republici Hrvatskoj, Hrvatska i komparativna javna uprava, str. 637-695
- Petričušić, A. (2021=, Provedba izbora za članove vijeća i predstavnike nacionalnih manjina, Zagrebačka pravna revija, Vol.10, No.1, str. 7-29
- Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina, NN 155/02, 47/10, 80/10, 93/11
Dopunska literatura:
Ciljevi kolegija:
Cilj kolegija “Upravljanje Kvalitetom” je upoznati studente s ključnim konceptima, metodama i alatima za upravljanje kvalitetom u javnom sektoru, posebice lokalnoj i regionalnoj samoupravi. Studenti će steći razumijevanje značaja kvalitete, upoznati se s teorijama i filozofijama kvalitete te naučiti kako mjeriti i procjenjivati kvalitetu. Također će razviti vještine za identificiranje rizika i troškova povezanih s kvalitetom te primijeniti norme kao što je ISO 9001 i metodologiju Šest SIGMA. Kroz analizu primjera i audit sustava upravljanja kvalitetom, studenti će dobiti praktičan uvid u primjenu ovih koncepata i poticati suradnju s relevantnim institucijama u području kvalitete.
Polaganje ispita:
Pismeni i usmeni ispit.
Obavijesti:
Trenutno nema obavijesti