Sadržaj kolegija:

1. Pregled povijesnog razvoja kvalitete (definiranje pojma kvalitete, gurui i filozofija kvalitete, kvaliteta u jedinicama lokalne i područne regionalne samouprave)
2. Utjecaj kvalitete na konkurentnost (kvaliteta i troškovi-definicija, praćenje troškova kvalitete, pokazatelji, upravljanje troškovima kvalitete, kvaliteta i usluge- poimanje kvalitete usluga, odnos kvalitete i zadovoljstva, kvaliteta i inovacije)
3. Evolucija upravljanja kvalitetom (kontrola i osiguranje kvalitete, upravljanje kvalitetom, principi kvalitete-orijentacija na korisnike, vodstvo, procesni pristup)
4. Metode i alati za upravljanje kvalitetom ( mjerenje kvalitete, indikatori kvalitete, metode za upravljanje kvalitetom)
5. Sustavi upravljanja kvalitetom (upravljanje potpunom kvalitetom TQM, Lean menadžment)
6. Norma ISO 9001 (osnovni pojmovi, razvoj normi, filozofija i principi upravljanja, zahtjevi)
7. Šest SIGMA (pojam i uloga Šest sigma sustava, Šest sigma metrika i metodologija, Šest sigma sustav upravljanja)
8. Normativni okvir sustava upravljanja kvalitetom u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Odluka o donošenju smjernica za sustav upravljanja kvalitetom u javnoj upravi, strateški okvir)
9. Uvođenje sustava eSUK u sklopu projekta uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u javnu upravu Republike Hrvatske
10. Budućnost kvalitete (kvaliteta na razini pojedinca, organizacije i na globalnoj razini)
11. Audit sustava upravljanja kvalitetom u jedinicama lokalne (regionalne) samouprave (način provođenja internog audita, usklađenost sa zahtjevima norme, utvrđivanje nesukladnosti)
12. Primjer primjene ISO 9001:2015 norme u lokalnoj i regionalnoj samoupravi
13. Suradnja sa nacionalnim i međunarodnim institucijama u području kvalitete u RH

Popis literature:

Obvezna literatura:

  1. Omejec, J. (2000), Uloga lokalne samouprave u multikulturalnim pitanjima i međuetničkim odnosima u Republici Hrvatskoj, Hrvatska i komparativna javna uprava, str. 637-695
  2. Petričušić, A. (2021=, Provedba izbora za članove vijeća i predstavnike nacionalnih manjina, Zagrebačka pravna revija, Vol.10, No.1, str. 7-29
  3. Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina, NN 155/02, 47/10, 80/10, 93/11

Dopunska literatura:

Ciljevi kolegija:

Cilj kolegija “Upravljanje Kvalitetom” je upoznati studente s ključnim konceptima, metodama i alatima za upravljanje kvalitetom u javnom sektoru, posebice lokalnoj i regionalnoj samoupravi. Studenti će steći razumijevanje značaja kvalitete, upoznati se s teorijama i filozofijama kvalitete te naučiti kako mjeriti i procjenjivati kvalitetu. Također će razviti vještine za identificiranje rizika i troškova povezanih s kvalitetom te primijeniti norme kao što je ISO 9001 i metodologiju Šest SIGMA. Kroz analizu primjera i audit sustava upravljanja kvalitetom, studenti će dobiti praktičan uvid u primjenu ovih koncepata i poticati suradnju s relevantnim institucijama u području kvalitete.

Polaganje ispita:

Pismeni i usmeni ispit.

Nositelj kolegija:

Izvođač kolegija:

ECTS bodova: 6

Opis predmeta i ishodi učenja

Obavijesti:

Trenutno nema obavijesti

Materijali:

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.