Sadržaj kolegija:

  1. Fizioterapija u neurologiji: Fizioterapijska procjena kod osoba s poremećajima i bolestima neurološkog sustava. Fizioterapijski proces u neurološkoj fizioterapiji. Temeljni elementi primjene Bobath koncepta za odrasle s oštećenjem središnjeg živčanog sustava
  2. Fizioterapija u pedijatriji: Fizioterapijska procjena kod stanja i bolesti koje utječu na normalni senzomotorički razvoj djeteta. Fizioterapijski proces kod stanja i bolesti koje utječu na normalni senzomotorički razvoj djeteta. Temeljni elementi primjene fizioterapijskih koncepata u djece: neuro-razvojni tretman prema Bobath konceptu, rana kineziološka dijagnostika i terapija prema Vojti, Halliwick koncept. Timska suradnja i edukacija roditelja i članova tima
  3. Fizioterapija u ginekologiji s porodiljstvom: Fizioterapijska procjena i fizioterapijski proces nakon ginekoloških operativnih zahvata, kod bolova u zd 1997i, anatomskih i fizioloških promjena uro-genitalnog sustava i post-menopauzalnih problema
  4. Fizioterapija u onkologiji: Fizioterapijska procjena onkoloških bolesnika. Fizioterapijski proces kod osoba oboljelih i liječenih od onkoloških bolesti (tumorske bolesti glave, vrata, kralježnice). Fizioterapijski proces kod osoba nakon kirurškog liječenja tumora dojke. Fizioterapijski proces kod osoba oboljelih i liječenih od tumora probavnog i reproduktivnog sustava. Fizioterapijski proces kod tumora dječje dobi
  5. Fizioterapija u psihijatriji: Fizioterapijska procjena i fizioterapijski proces kod neurotičnih poremećaja, afektivnih poremećaja, shizofrenije, posttraumatskog sindroma, maničnog sindroma, depresivnog sindroma, anoreksije nervoze i osoba s psihosomatskim poremećajima
  6. Fizioterapija u gerijatriji: Fizioterapijska procjena i fizioterapijski proces kod osoba starije životne dobi.

Popis literature:

Obvezna literatura:

Student će se koristiti literaturom i internom dokumentacijom sukladno uputama mentora u ustanovi u kojoj obavlja kliničku praksu.

Dopunska literatura:

Student se upućuje koristiti specijalizirane stručne časopise, knjige, web stranice i sl.

Ciljevi kolegija:

Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija potrebnih za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa kod različitih skupina korisnika (bolesti neurološkog sustava, u pedijatriji, ginekologiji s porodiljstvom, onkologiji, psihijatriji, gerijatriji).

Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za utvrđivanje potrebe za fizioterapijom, planiranje i primjenu različitih fizioterapijskih postupaka kod gore navedenih stanja, te za analiziranje i evaluaciju učinka fizioterapije.

Polaganje ispita:

Konačna ocjena oblikuje se temeljem dva elementa praćenja, a to su praktični rad tijekom obavljanja kliničke prakse i Dnevnik kliničke prakse. Tijekom kliničke prakse student je dužan voditi Dnevnik kliničke prakse, koji po završetku predaje mentoru kako bi ga pregledao i ocijenio s prihvaćeno, ili odbijeno. Ocjena prihvaćeno daje se potpunom i urednom Dnevniku koji sadrži sve jasno opisane aktivnosti. Ocjena odbijeno daje se nepotpunom, ili netočnom Dnevniku, koji se vraća studentu na dopune i izmjene. Dopunjen i izmijenjen Dnevnik student je dužan ponovno predati u roku od pet (5) radnih dana.

Ovjereni dnevnik prakse, kao i potvrdu o obavljenoj kliničkoj praksi koju izdaje neposredan mentor kliničke prakse u svakoj pojedinoj ustanovi, student dostavlja nositelju predmeta u vrijeme ispitnih rokova. Predmet se ne ocjenjuje numerički, već kao „položen“ (oznaka P) ili „nepoložen“ (oznaka N).