Sadržaj kolegija:
- Fizioterapija u neurologiji: Fizioterapijska procjena kod osoba s poremećajima i bolestima neurološkog sustava. Fizioterapijski proces u neurološkoj fizioterapiji. Temeljni elementi primjene Bobath koncepta za odrasle s oštećenjem središnjeg živčanog sustava
- Fizioterapija u pedijatriji: Fizioterapijska procjena kod stanja i bolesti koje utječu na normalni senzomotorički razvoj djeteta. Fizioterapijski proces kod stanja i bolesti koje utječu na normalni senzomotorički razvoj djeteta. Temeljni elementi primjene fizioterapijskih koncepata u djece: neuro-razvojni tretman prema Bobath konceptu, rana kineziološka dijagnostika i terapija prema Vojti, Halliwick koncept. Timska suradnja i edukacija roditelja i članova tima
- Fizioterapija u ginekologiji s porodiljstvom: Fizioterapijska procjena i fizioterapijski proces nakon ginekoloških operativnih zahvata, kod bolova u zd 1997i, anatomskih i fizioloških promjena uro-genitalnog sustava i post-menopauzalnih problema
- Fizioterapija u onkologiji: Fizioterapijska procjena onkoloških bolesnika. Fizioterapijski proces kod osoba oboljelih i liječenih od onkoloških bolesti (tumorske bolesti glave, vrata, kralježnice). Fizioterapijski proces kod osoba nakon kirurškog liječenja tumora dojke. Fizioterapijski proces kod osoba oboljelih i liječenih od tumora probavnog i reproduktivnog sustava. Fizioterapijski proces kod tumora dječje dobi
- Fizioterapija u psihijatriji: Fizioterapijska procjena i fizioterapijski proces kod neurotičnih poremećaja, afektivnih poremećaja, shizofrenije, posttraumatskog sindroma, maničnog sindroma, depresivnog sindroma, anoreksije nervoze i osoba s psihosomatskim poremećajima
- Fizioterapija u gerijatriji: Fizioterapijska procjena i fizioterapijski proces kod osoba starije životne dobi.
Popis literature:
Obvezna literatura:
Student će se koristiti literaturom i internom dokumentacijom sukladno uputama mentora u ustanovi u kojoj obavlja kliničku praksu.
Dopunska literatura:
Student se upućuje koristiti specijalizirane stručne časopise, knjige, web stranice i sl.
Ciljevi kolegija:
Cilj predmeta je potaknuti studente na sustavno obuhvaćanje znanja, vještina i kompetencija potrebnih za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa kod različitih skupina korisnika (bolesti neurološkog sustava, u pedijatriji, ginekologiji s porodiljstvom, onkologiji, psihijatriji, gerijatriji).
Specifični cilj predmeta je da studenti steknu znanja i osposobe se za utvrđivanje potrebe za fizioterapijom, planiranje i primjenu različitih fizioterapijskih postupaka kod gore navedenih stanja, te za analiziranje i evaluaciju učinka fizioterapije.
Polaganje ispita:
Konačna ocjena oblikuje se temeljem dva elementa praćenja, a to su praktični rad tijekom obavljanja kliničke prakse i Dnevnik kliničke prakse. Tijekom kliničke prakse student je dužan voditi Dnevnik kliničke prakse, koji po završetku predaje mentoru kako bi ga pregledao i ocijenio s prihvaćeno, ili odbijeno. Ocjena prihvaćeno daje se potpunom i urednom Dnevniku koji sadrži sve jasno opisane aktivnosti. Ocjena odbijeno daje se nepotpunom, ili netočnom Dnevniku, koji se vraća studentu na dopune i izmjene. Dopunjen i izmijenjen Dnevnik student je dužan ponovno predati u roku od pet (5) radnih dana.
Ovjereni dnevnik prakse, kao i potvrdu o obavljenoj kliničkoj praksi koju izdaje neposredan mentor kliničke prakse u svakoj pojedinoj ustanovi, student dostavlja nositelju predmeta u vrijeme ispitnih rokova. Predmet se ne ocjenjuje numerički, već kao „položen“ (oznaka P) ili „nepoložen“ (oznaka N).
Nositelj kolegija:
Dodlek Tea, univ. mag. physioth., pred.
Dodlek Ivan, univ. mag. physioth., pred.
Izvođač kolegija:
Floršić Zdenka, bacc. physioth.
Čajkovac Nada, mag. physioth., pred.
Ivanda Josip, mag. physioth., pred.
Ežbegović Bruno, mag. physioth., pred.
ECTS bodova: 6
Opis predmeta i ishodi učenja
Obavijesti:
Trenutno nema obavijesti