Sadržaj kolegija:
1. Uvodno predavanje
2. Zaštita potrošača u društvu i gospodarstvu
3. Bihevioralna ekonomika u potrošačkoj politici
4. Razvoj i dostignuća europske potrošačke politike
5. Marketinški menadžment u uvjetima širenja prava potrošača
6. Upravljanje pritužbama potrošača
7. Prava potrošača u online maloprodaji i digitalnom tržištu
8. Pružanje usluga u osjetljivim područjima za zaštitu potrošača
9. Pokazatelji funkcioniranja i djelotvornosti zaštite potrošača
10. Održiva potrošnja i povezanost zaštite potrošača i zaštite okoliša
11. Politika zaštite potrošača na nacionalnoj razini
12. Izlaganje seminarskih radova
Popis literature:
Obvezna literatura:
- Dunković, Dario, Zaštita potrošača i poslovno upravljanje, Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, 2016.
- Josipović, Tatjana, Zaštita potrošača od nepoštenih ugovornih odredbi, Narodne novine, Zagreb, 2018.
Dopunska literatura:
- Pravna zaštita pojedinca na jedinstvenom digitalnom tržištu Europske unije (Okrugli stol), Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Znanstveno vijeće za državnu upravu, pravosuđe i vladavinu prava, Zagreb, 2021.
- Twigg-Flesner, Christian, A Cross-Border-Only Regulation for Consumer Transactions in the EU, Springer, 2012.
- Pošćić, Ana, Europsko pravo tržišnog natjecanja i interesi potrošača, Narodne novine, Zagreb, 2014.
Ciljevi kolegija:
Cilj predmeta je upoznati studente s položajem, pravima i obvezama potrošača te zakonskim okvirom koji regulira predmetnu materiju. Studenti će biti informirani o zaštiti interesa i mehanizmima zaštite prava potrošača. Posebna pozornost bit će usmjerena na politiku zaštite potrošača i prava zaštite potrošača.
Polaganje ispita:
Pismeni i usmeni ispit.
Nositelj kolegija:
dr. sc. Filipović Zvonimir, pred.