Sadržaj kolegija:

Osnovni principi; Ozljede lokomotornog aparata (mišića, kostiju, ligamenata, tetiva); Mehanizam i etiologija ozljeda; Sportska i zaštitna oprema; Principi tretmana: rame i nadlaktica; lakat; podlaktica, ručni zglob i šaka; leđa; prepone i natkoljenice; potkoljenice; članak; stopalo; glava i trup. Principi tretmana djece i adolescenata. Ekstremna okruženja. Specijalne aktivnosti. Glavni čimbenici rizika. Trening i vježbanje. Rehabilitacija.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1.Uremović, M., Davila, S. (2018.). Rehabilitacija ozljeda lokomotornog sustava. Zagreb: Medicinska naklada.
Dopunska literatura:
1.Brukner, P., Clarsen, B., Cook, J., Cools, A., Crossley, K., Hutchinson, M., PcCrorry, P., Bahr, R., Khan, K. (2016.). Brukner & Khan’s Clinical Sports Medicine: Injuries, Volume 1, 5th Edition. Sydney: McGraw-Hill Education (Australia)
2.Joyce, D., Lewindon, D. (2016.). Sports Injury Prevention and Rehabilitation. London: Routledge.

Ciljevi kolegija:

Opći ciljevi kolegija

Opći cilj kolegija je usvojiti znanja o etiologiji i vrstama ozljeda lokomotornog sustava kao i o specifičnostima rehabilitacije s naglaskom na terapijsko vježbanje. Stečena znanja i vještine omogućit će studentu prepoznati nedostatke lokomotornog sustava i na temelju njih isplanirati terapijsko vježbanje sukladno indikacijama i potrebama korisnika fizioterapije.

Specifični ciljevi kolegija

Specifični ciljevi kolegija su detaljno upoznati i procijeniti funkcije motoričkog sustava, opće i specijalne principe propisivanja terapijskog vježbanja, mehanizam i etiologiju ozljeda lokomotornog sustava te metode rada i evaluiranja učinka terapijskih vježbi kod karakterističnih ozljeda lokomotornog sustava i sukladno dobi i potrebama korisnika fizioterapije. Cilj kolegija je razviti sposobnosti za samostalno planiranje i programiranje terapijskog vježbanja kao sastavnog dijela programa rehabilitacije, praćenje programa oporavka ispitanika i povratak korisnika fizioterapije u stanje prije nastanka ozljede u najkraćem mogućem roku. Nadalje, cilj je i usvajanje znanja i vještina potrebnih za provođenje fizioterapijskog procesa kod specifičnih skupina sportaša i rekreativaca različite dobi, spola i sposobnosti.

Polaganje ispita:

Student je tijekom semestra obvezan napisati i izložiti seminarski rad na zadanu temu. Također, obvezan je samostalno dizajnirati plan terapijskih vježbi na zadanu temu te ga praktično izložiti na nastavi vježbi. Ove dvije aktivnosti donose 50% završne ocjene. Pismeni ispit donosi 25% udjela u završnoj ocjeni, a moguće ga je polagati nakon obavljenog seminarskog i praktičnog zadatka. Usmeni ispit donosi 25% udjela u završnoj ocjeni, a moguće mu je pristupiti nakon uspješno položenog pismenog ispita. Ocjena usmenog ispita ovisit će i o aktivnom sudjelovanju studenata na nastavi.

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.