Sadržaj kolegija:
1. Uvodno predavanje – biopsihosocijalni pristup
2. Vrste boli
3. Djelovanje boli – međudjelovanje mozga i perifernih živaca
4. Neuroznanost boli – promjene koje se događaju u mozgu
5. Životni čimbenici koji utječu na bol
6. Utjecaj kognicije i emocija na bol
7. Utjecaj kinezifobije na bol
8. Socijalni aspekt boli
9. Kontekstualni čimbenici i placebo/nocebo
10. Pristupanje virtualnoj mapi u mozgu
11. Analogije o boli
12. Komuniciranje o neuroznanosti s pacijentima na pristupačan način
Popis literature:
Obvezna literatura:
1. Dodlek, I., Pačarić, T. (2022.) Multidisciplinarni pristup u rehabilitaciji boli. Interni nastavni materijali za studente specijalističkog diplomskog stručnog studija Preventivna fizioterapija. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru.
Dopunska literatura:
1. Butler, D. S., & Moseley, G. L. (2020). Explain Pain 2nd Edn. Noigroup publications.
2. Lehman, G. (2017). RECOVERY strategies. Your Pain Guidebook. Author: Canada.
3. Louw, A., Puentedura, E., Schmidt, S., & Zimney, K. (2018). Pain neuroscience education: teaching people about pain. Orthopedic Physical Therapy Products.
4. Louw, A., Zimney, K., O’Hotto, C., & Hilton, S. (2016). The clinical application of teaching people about pain. Physiotherapy theory and practice, 32(5), 385-395.
5. Louw, A., Sluka, K. A., Nijs, J., Courtney, C. A., & Zimney, K. (2021). Revisiting the Provision of Pain Neuroscience Education: An Adjunct Intervention for Patients but a Primary Focus of Clinician Education. The Journal of orthopaedic and sports physical therapy, 51(2), 57–59.
6. Diener, I., Kargela, M., & Louw, A. (2016). Listening is therapy: Patient interviewing from a pain science perspective. Physiotherapy theory and practice, 32(5), 356-367.
Ciljevi kolegija:
Cilj predmeta je upoznati studente s najnovijim znanjima o neuroznanosti boli koja su potrebna za planiranje i programiranje fizioterapijskog procesa. Specifični cilj predmeta je da studenti steknu sposobnost kritičkog prosuđivanja koji elementi biopsihosocijalnog pristupa najviše doprinose nastanku bolova i kako djelovati na njih.
Polaganje ispita:
Pismeno i usmeno.
Nositelj kolegija:
Dodlek Tea, univ. mag. physioth., pred.
Dodlek Ivan, univ. mag. physioth., pred.
Izvođač kolegija:
Dodlek Ivan, univ. mag. physioth., pred.
ECTS bodova: 3
Opis predmeta i ishodi učenja
Obavijesti:
Trenutno nema obavijesti