Sadržaj kolegija:

Fizioterapija u neurologiji: Fizioterapijski proces u neurološkoj fizioterapiji. Neurofiziološki temelji u neurološkoj fizioterapiji, hijerarhijska i paralelna organizacija središnjeg živčanog sustava, centralni kontrolni posturalni mehanizam, karakteristike normalnog pokreta, Normalne automatske posturalne reakcije, reakcije balansa, voljni i automatizirani pokreti, funkcionalni pokret. Analiza komponenti normalnog pokreta i motoričke aktivnosti: ležeći, sjedeći i stojeći posturalni set, te aktivnosti transfera između posturalnih setova i kompleksnih funkcionalnih aktivnosti. Funkcionalne razine osobe prema klasifikaciji ICF-a (WHO, 2001). Temeljni prinicipi primjene fizioterapijskih koncepata u odraslih osoba s neurološkim oštećenjem. Bobath koncept kod odraslih osoba sa centralnim oštećenjima; pregled, analiza, tretman i evaluacija. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba s hemiplegijom ili hemiparezom, te osoba s kraniocerebralnim ozljedama, problemi spastičnosti i asociranih reakcija, problem kompenzacija, specifičnosti tretmana osoba s Mb. Parkinsonom i osoba s multiplom sklerozom, specifičnosti fizioterapije u osoba sa spinalnim ozljedama, fizioterapija u osoba s perifernim lezijama, fizioterapija u osoba s neuromišićnim bolestima. Fizioterapija u psihijatriji: Fizioterapijski proces kod neurotičnih poremećaja, afektivnih poremećaja, shizofrenije, posttraumatskog sindroma, maničnog sindroma, depresivnog sindroma, anoreksije nervoze i osoba sa psihosomatskim poremećajima. Fizioterapija u gerijatriji: Specifičnosti fizioterapijskog procesa u gerijatriji, te specijalni aspekti grupne fizioterapije.

Popis literature:

Obvezna literatura:

1. Judaš. M., Kostović, I.: Temelji neuroznanosti. Zagreb: MD; 1997 (odabrana poglavlja)

2. Grozdek, G., Maček. Z.: Osnove Bobath koncepcije – Interna skripta za studente 2. godine smjera fizioterapije. Zagreb: Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu; 1995.

3. Grozdek, G., Maček, Z.: Utjecaj programa neurofacilitacijske terapije na promjene nekih svakodnevnih motoričkih aktivnosti u osoba s teškim ozljedama mozga. Fizioterapija 3 (1); 23 – 33.

4. Maček, Z., Grozdek, G.: Mjerenja i dokumentacija u neurološkoj fizioterapiji. Zbornik radova: 1. Tematska konferencija HUF-a. Fizioterapija, god. 3 Suppl.2. 1999; 123 – 125.

5. Edwards, S.: Neurological Psysiotherapy: A Problem – Solving Approach. London: Churchill Livingstone; 2000 (odabrana poglavlja).

Izborna literatura:

1. Davies, P. M.: Right in the Middle. Berlin: Springer – Verlag; 1990.

2. Davies, P. M.: Starting Ageain: Early Rehabilitation After Traumatic Brain Injury or Other Severe Brain Lesions. London: Springer – Verlag; 1994.

3. . 4. Klein – Vogelbach, S.: Functional Kinetics Observing, Analyzing, and Teaching Human Movement: Berlin: Springer – Verlag; 1990.

5. Kidd, G., Lawes, N., Musa, I.: Understanding neuromuscular Plasticity – a basis for clinical rehabilitation. London: Edward Arnold; 1992.

6. Peath Rohlfs, B.: Efarungen mit dem Bobath – Konzept: Grundlagen, Behandlung, Fallbeispiele. Stuttgart; New York: Thieme; 1999.

Ciljevi kolegija:

Savladavanjem sadržaja predmeta student će usvojiti znanja i temeljne vještine potrebne za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa u području neurologije, psihijatrije i gerijatrije. Savladavanjem sadržaja predmeta student će biti sposoban: definirati i prepoznati normalni pokret, prepoznati problem u funkciji osobe analizirajući komponente pokreta u cilju dobivanja adekvatne funkcionalne razine prema klasifikaciji ICF-a (WHO, 2001.), procijeniti i primijeniti temeljna znanja i vještine facilitacije i proprioceptivne stimulacije normalnog pokreta kod osoba kod kojih postoji potreba dobivanja adekvatne funkcionalne razine, razumjeti, opisati, planirati i primijeniti određene fizioterapijske postupke kod osoba s oštećenjima, bolestima i ozljedama središnjeg i perifernog živčanog sustava, kao i kod osoba s neuro-mišićnim bolestima, prepoznati specifičnosti različitih koncepata i modela fizioterapije kod odraslih osoba s neurološkim oštećenjima, bolestima i ozljedama, opisati oblike poremećenog ponašanja i utjecaj oblika ponašanja na pokret i funkciju, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke kod osoba s psihijatrijskim poremećajima, planirati i primijeniti fizioterapijske postupke u odnosu na specifičnosti problematike gerijatrijske populacije, poticati i planirati optimalnu tjelesnu, mentalnu i socijalnu neovisnost primjenom fizioterapijskih postupaka kod osoba starije dobi, prepoznati uloge i zadatke fizioterapeuta u okviru zdravstvenih timova koji se bave neurološkim, psihijatrijskim i gerijatrijskim problemima, demonstrirati temeljna znanja i vještine suradnje unutar tima, aktivno sudjelovati u timskom radu.

Polaganje ispita:

Kolokviji za pojedina tematska područja, praktični, pismeni i usmeni ispit.

Obavijesti:

Trenutno nema obavijesti

Materials:

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.