Sadržaj kolegija:

Fizioterapija u pedijatriji (P–30; S–15; V-15): Zakonitosti, karakteristike i etape normalnog senzomotoričkog razvoja, te usporedba sa odstupanjima u razvoju. Fizioterapija kod najčešćih stanja i bolesti koje utječu na normalni senzomotorički razvoj djeteta – nedonesenost, neurorazvojna odstupanja, cerebralna paraliza, pulmološka stanja i bolesti, neuromišićne bolesti, periferne lezije živaca, neuropsihijatrijski poremećaji. Temeljni principi primjene različitih fizioterapijskih koncepata u djece (neuro-razvojni tretman prema Bobath konceptu, rana kineziološka dijagnostika i terapija prema Vojti, Metoda konduktivne edukacije, Halliwick koncept).

Fizioterapija u ginekologiji i porodiljstvu (V-15; S-15): Problematika pacijentica nakon ginekoloških operativnih zahvata, kod bolova u zdjelici, anatomskih i fizioloških promjena urogenitalnog sustava, post-menopauzalnih problema. Potreba za fizioterapijom u prekoncepcijskom periodu, za vrijeme trudnoće, poroda i u postporođajnom periodu. Uzimanje početnog statusa i primjena mjernih postupaka i testova u području ginekologije i porodiljstva, procjena pacijenata prema različitim slučajevima, izrada programa fizioterapije. Fizioterapija u porodiljstvu (antenatalna, natalna i postnatalna), osnove perinatalne fizioterapije, urogenitalna fizioterapija, postoperativna fizioterapija i rehabilitacija ginekoloških bolesnika.

Popis literature:

Obvezna literatura:

1.Bošnjak-Mejaški, V. (2007). Neurološki sindromi dojenačke dobi i cerebralna paraliza.   Paediatr Croat; 51 (Supl 1): 120-129.
2.Bošnjak-Mejaški, V., Đaković, I. (2013). Europska klasifikacija cerebralne paralize. Paediatr Croat; 57 (Supl 1): 93-97.
3.Klaić, I. (2001). Specijalne teme u fizioterapiji I, nastavni tekstovi. Visoka zdravstvena škola, Zagreb.
4.Klaić, I. (2007). Specijalne teme u fizioterapiji I, nastavni tekstovi – dodatak. Zdravstveno veleučilište, Zagreb.
5.Kuzmanić-Šamija, R. (2013). Mišićne distrofije – dijagnostika i terapija. Paediatr Croat; 57 (Supl 1): 57-65.
6.Majkić, M. (1997). Klinička kineziterapija. Inmedia, Zagreb.
7.Mardešić, D. (2003). Pedijatrija. 7. dopunjeno izdanje. Školska knjiga, Zagreb.
8.Skočilić, S. (1999). Rana kineziološka dijagnostika i terapija po Vojti, skripta. Visoka zdravstvena škola, Zagreb.
9.Škrbina, D. (2004). Mentalna i osjetilna oštećenja, interni materijal. Zdravstveno veleučilište, Zagreb.
10.Šimunić V. (2001). Ginekologija. Naklada Ljevak. Zagreb.
11.Udruga roditelja djece s oštećenjem vida i dodatnim poteškoćama u razvoju (2007). Ispravno postupanje s djejtom. Baby handling. Udruga „OKO“. Zagreb.
12.Vojvodić-Schuster, S. (2004). Vježbe za trudnice. Makronova, Zagreb
13.Filipec, M., Jadanec, M. (2017). Odabrana poglavlja u fizioterapiji. Fizioterapija u ginekologiji i porodništvu. Hrvatski zbor fizioterapeuta. Zagreb.
Dopunska literatura:
1.Bo, K., Berghmans, B., Morkved, S., Van Kampen, M. (2015). Evidence-based Physical Therapy for the Pelvic Floor. Churchill Livingstone, Elsevier, London.
2.Di Paolo, J., Monpetit-Huynh, S., Vopni, K. (2018). Pregnancy. HumanKinetics, UK.
3.Irion, MJ., Irion, GL. (2010). Women’s health in Physical Therapy. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
4.Haywood, KM., Getchell, N. (2016). Life Span Motor Development, 6th Edition.
5.Mantle, J., Haslam, J., Barten S. (2004). Physiotherapy in Obstetrics and Gyneacology. Butterworth Heinemann, Edinburgh.

6.Vojta Therapy. Reflex Locomotion – The Fundamentals of Vojta Therapy (2019). http://www.vojta.com/en/the-vojta-principle/vojta-therapy

7.Vojta Diagnostics (2019). http://www.vojta.com/en/the-vojta-principle/vojta-diagnostic/aspects

Ciljevi kolegija:

Savladavanjem sadržaja predmeta student će usvojiti znanja potrebna za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa u području ginekologije i porodiljstva te za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa kod najčešćih stanja i bolesti koje utječu na normalni senzomotorički razvoj djeteta. Savladavanjem sadržaja predmeta student će biti sposoban: razumjeti i opisati problematiku i potrebu primjene fizioterapije u ginekologiji i porodiljstvu, te kod odabranih skupina pedijatrijskih pacijenata; razumjeti, opisati i demonstrirati zakonitosti, karakteristike i etape normalnog senzomotoričkog razvoja djeteta; prepoznati, analizirati i usporediti glavne tipove odstupanja u razvoju djeteta; planirati i primijeniti postupke fizioterapijske procjene, intervencije i evaluacije u okviru rada s ginekološkim pacijenticama, trudnicama, rodiljama i djecom; razumjeti i opisati temeljnu teorijsku pozadinu, principe i sadržaje različitih koncepata fizioterapije kod navedenih skupina korisnika, razumjeti i opisati uloge i zadatke fizioterapeuta u okviru zdravstvenih timova koji se bave ginekološkim pacijenticama, trudnicama, rodiljama i djecom; demonstrirati temeljna znanja i vještine suradnje unutar tima.

Polaganje ispita:

Kolokviji po nastavnim temama, praktični, pismeni i usmeni ispit.

Obavijesti:

Trenutno nema obavijesti

Materials:

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.