Sadržaj kolegija:

Fizioterapija u neurologiji: Fizioterapijski proces u neurološkoj fizioterapiji. Neurofiziološki temelji u neurološkoj fizioterapiji, hijerarhijska i paralelna organizacija središnjeg živčanog sustava, centralni kontrolni posturalni mehanizam, karakteristike normalnog pokreta, Normalne automatske posturalne reakcije, reakcije balansa, voljni i automatizirani pokreti, funkcionalni pokret. Analiza komponenti normalnog pokreta i motoričke aktivnosti: ležeći, sjedeći i stojeći posturalni set, te aktivnosti transfera između posturalnih setova i kompleksnih funkcionalnih aktivnosti. Funkcionalne razine osobe prema klasifikaciji ICF-a (WHO, 2001). Temeljni prinicipi primjene fizioterapijskih koncepata u odraslih osoba s neurološkim oštećenjem. Bobath koncept kod odraslih osoba sa centralnim oštećenjima; pregled, analiza, tretman i evaluacija. Specifičnosti pregleda i tretmana osoba s hemiplegijom ili hemiparezom, te osoba s kraniocerebralnim ozljedama, problemi spastičnosti i asociranih reakcija, problem kompenzacija, specifičnosti tretmana osoba s Mb. Parkinsonom i osoba s multiplom sklerozom, specifičnosti fizioterapije u osoba sa spinalnim ozljedama, fizioterapija u osoba s perifernim lezijama, fizioterapija u osoba s neuromišićnim bolestima. Fizioterapija u psihijatriji: Fizioterapijski proces kod neurotičnih poremećaja, afektivnih poremećaja, shizofrenije, posttraumatskog sindroma, maničnog sindroma, depresivnog sindroma, anoreksije nervoze i osoba sa psihosomatskim poremećajima. Fizioterapija u gerijatriji: Specifičnosti fizioterapijskog procesa u gerijatriji, te specijalni aspekti grupne fizioterapije.

Popis literature:

Obvezna literatura:
1.Babić, S., Brumnić, V., Šubarić, J. (2010). Primjena ICF-a u liječenju osoba s Parkinsovom bolešću. Jurinić, A. (ur.). Primjena ICF-a (Međunarodne klasifikacije funkcioniranja, onesposobljenja i zdravlja) u fizioterapiji“. Zagreb: Hrvatski zbor fizioterapeuta. 27 – 30.
2.Bakran, Ž., Schnurrer-Luke-Vrbanić, T., Kadojić, M., Moslavac, S., Vlak, T., Grazio, S. (2016). Smjernice u rehabilitaciji bolesnika s traumatskom ozljedom mozga. Fizikalna i rehabilitacijska medicina, 27(3-4), 270-301.
3.Brinar, V. i suradnici (2009). Neurologija za medicinare. Zagreb: Medicinska naklada.
4.Brumnić, V., & Šimunović, D. (2015). Timski rad u fizioterapiji – temelj suvremene rehabilitacijske doktrine. JAHR, 6(11), 87-111.
5.Čavar-Lovrić, D., Zirdum, I., & Kožul, S. (2014). Rekreativne aktivnosti u liječenju osoba sa psihičkim poremećajima. U: Neljak, B. (ur.). Zbornik 23. ljetne škole kineziologa  “Kineziološke aktivnosti i sadržaji za djecu, učenike i mladež s teškoćama u razvoju i ponašanju te za osobe s invaliditetom“.  23, 279-282.
6.Grozdek  Čovčić,  G.,  Maček,  Z. (2011).  Neurofacilitacijska  terapija.  Zagreb:  Zdravstveno veleučilište.
7.Kliničke smjernice u fizikalnoj terapiji. (2011). Zagreb: Hrvatska komora fizioterapeuta.
8.Kadojić, M., Kadojić, D., Schnurrer-Luke-Vrbanić, T., Čalošević, S., Marić, A. (2016). Izvori i obilježja mišićno-koštane boli u osoba starije dobi. Fizikalna i rehabilitacijska medicina, 28(1-2), 84-95.
Dopunska literatura:
1.Kovač, I. (2004). Rehabilitacija i fizikalna terapija bolesnika s neuromuskularnim bolestima. Zagreb: Savez distrofičara Hrvatske.
2.Lončarić, I., Kovač, I., Rilović Đurašin, M., Habuš, R., Kauzlarić, N. (2016). Interdisciplinarni timski rad–izazov u suvremenoj rehabilitaciji. Časopis za primijenjene zdravstvene znanosti, 2(2), 147-154.
3.Miletić, M., Šklempe Kokić, I., Vuletić, V., & Radišić, D. (2016). Povezanost depresije i fizičke aktivnosti kod pacijenata s parkinsonovom bolešću. Physiotherapia Croatica, 14(1.), 156-160.
4.Oljača, A., Schnurrer-Luke-Vrbanić, T., Avancini-Dobrović, V., & Kraguljac, D. (2016). Neurorehabilitacija u pacijenata nakon preboljenog moždanog udara. Medicina Fluminensis: Medicina Fluminensis, 52(2), 165-175.
5.Schnurrer-Luke-Vrbanić, T., Avancini-Dobrović, V., Bakran, Ž., & Kadojić, M. (2016). Smjernice za rehabilitaciju osoba nakon moždanog udara. Fizikalna i rehabilitacijska medicina, 27(3-4), 237-269.
6.Schnurrer-Luke-Vrbanić, T., Moslavac, S., & Džidić, I. (2012). Rehabilitacija bolesnika s ozljedom kralježnične moždine. Medicina Fluminensis: Medicina Fluminensis, 48(4), 366-379.
7.Sukić, L.L., Brumnić, V., Znika, M. (2018). Kvaliteta života osoba starije životne dobi. U: Smoljić, M., Guzovski, M., Stojanović, S. (ur.). STEM obrazovanje – temelj razvoja modernog društva. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru. 276 – 283.
8.Smolić, S., Brumnić, V., Šklempe Kokić I. (2018). Primjena proprioceptivne neuromuskularne facilitacije u rehabilitaciji neuroloških bolesnika. U: Šeper, V. (ur.). Zbornik radova 4. međunarodnog znanstveno-stručnog skupa „Fizioterapija u sportu, rekreaciji i wellnessu“. Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru. 128-136.

Ciljevi kolegija:

Opće kompetencije:
Savladavanjem sadržaja predmeta student će usvojiti znanja i temeljne vještine potrebne za planiranje i provođenje fizioterapijskog procesa u području neurologije, psihijatrije i gerijatrije.
Specifične kompetencije:
Savladavanjem sadržaja predmeta student će biti osposobljen:
–    procijeniti normalni pokret i prepoznati problem u funkciji osobe analizirajući komponente pokreta u cilju dobivanja adekvatne funkcionalne razine prema klasifikaciji ICF-a (WHO, 2001.),
–    procijeniti  i primijeniti temeljna znanja i vještine facilitacije i proprioceptivne stimulacije normalnog pokreta kod osoba kod kojih postoji potreba dobivanja adekvatne funkcionalne razine,
–    opisati, planirati i primijeniti određene fizioterapijske postupke kod osoba s oštećenjima, bolestima i ozljedama središnjeg i perifernog živčanog sustava, kao i kod osoba s neuro-mišićnim bolestima, te analizirati njihove učinke,
–    poticati i planirati optimalnu tjelesnu, mentalnu i socijalnu neovisnost primjenom fizioterapijskih postupaka kod osoba starije dobi,
–    prepoznati uloge i zadatke fizioterapeuta u okviru zdravstvenih timova koji se bave neurološkim, psihijatrijskim i gerijatrijskim problemima,
–    dokumentirati i evaluirati fizioterapijsku intervenciju  ,
–    usporediti i analizirati učinkovitost različitih fizioterapijskih intervencija ,
–    pratiti i kritički analizirati stručnu literaturu i istraživanja u području fizioterapije u neurologiji, gerijatriji i psihijatriji,
–    aktivno sudjelovati u timskom radu.

Polaganje ispita:

Kolokviji za pojedina tematska područja, praktični, pismeni i usmeni ispit.

Obavijesti:

Trenutno nema obavijesti

Materials:

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.